poniedziałek, 3 maja 2010

 Niech się święci trzeci maja

Dziś jest święto narodowe, poświęcone konstytucji uchwalonej przez Sejm Wielki 3 maja 1791 roku. Wspominam z rozrzewnieniem, jak obchodzono to święto we Lwowie w czasach mojego dzieciństwa. Gdy podrosłam już na tyle, że mogłam należeć do harcerstwa, święto to miało dla mnie szczególne znaczenie. Uczestniczyłam bowiem w defiladzie, która odbywała się na głównych ulicach miasta. Poprzedzały ją wielodniowe ćwiczenia kroku defiladowego na boisku szkolnym. Były to bardzo miłe zajęcia, którym towarzyszyło śpiewanie popularnych piosenek żołnierskich i patriotycznych. Udział w defiladzie poczytywano sobie za zaszczyt.
Znalazłam w internecie stronę, na której umieszczone są nazwiska potomków uczestników Sejmu Wielkiego. Jest ich wielu. Są między innymi Nadachowscy. Tytuł strony to: Kalendarzyk rodzinny Marii Nadachowskiej (sw.8341).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz