sobota, 12 maja 2012

Piegża

Od kilkunastu dni obserwuję w ogrodzie małego ptaszka. Siada on na gałązce drzewa w niewielkiej odległości od miejsca, w którym jestem i umila mi czas swoim śpiewem. Po pewnym czasie nurkuje w gęste gałązki pobliskiego dużego krzewu bukszpanu. Widocznie tam założył sobie gniazdo. Przechodzący tamtędy kot patrzy z zainteresowaniem w tym kierunku. Wiadomo, drapieżnik! Miałby zapewne ochotę zabawić się w małe polowanko. Na szczęście bukszpan jest bardzo gęsty, a gniazdko dobrze ukryte. Ptaszek ten jest mniejszy od wróbla, brązowo-szary z jasnopopielatym podgardlem i brzuszkiem. Jest to piegża zwyczajna, ptak wędrowny z rodziny pokrzewkowatych. Zimuje w środkowej Afryce, na Półwyspie Arabskim i na subkontynencie indyjskim. W Polsce jest nieliczny i podlega ścisłej ochronie gatunkowej. Piegża jest ptakiem mało płochliwym, dzięki czemu łatwo ją  obserwować

http://www.youtube.com/watch?v=HAGHBUA5Stk 
Wygląd i śpiew piegży

1 komentarz:

  1. Pani Ewo, już kilka godzin czytam Pani blog. Bardzo dziękuje za to, co tutaj odnajduję, szczególnie wpisy o Lwowie. Byłam tam wiele razy, studiowałam ukrainistykę. Jeżeli istnieje życie po życiu, to każde wcześniejsze przeżyłam w ukochanym Lwowie. Nie potrafię ubrać w słowa czym jest to miasto dla mnie. Pani wpisy sprawiają, że łatwiej czekać mi na kolejny wyjazd. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam, k.

    OdpowiedzUsuń